Iohannis critică aspru modul cum administrează Guvernul Educația

Critici aspre, în prima zi de școală! Prezent la festivitatea de deschidere a anului şcolar de la Colegiul Naţional ”Gheorghe Şincai” din Capitală, președintele Klaus Iohannis a criticat aspru modul în care Guvernul gestionează situaţia din Educaţie. El a amintit reintroducere unor metode ”demult apuse”, precum manualul unic sau recentralizarea la Bucureşti a tuturor lucrurilor care au întâmpinat dificultăţi la nivel local. Șeful statului a atras atenţia asupra celor mai grave probleme care apasă sistemul de învăţământ românesc.

KLAUS IOHANNIS, președintele României ”Există, din păcate, mulţi elevi în România care încep anul şcolar fără manuale sau în clădiri care nu respectă standarde minime. Se pare că de fiecare dată, începerea noului an şcolar pe unii îi ia prin surprindere. Fiecare Guvern ridică din umeri, arătând cu degetul spre Guvernul dinainte.”

Președintele a punctat și deserviciile aduse de prea desele modificări ale Legii Educației.

KLAUS IOHANNIS, președintele României "Părinții și elevii sunt supuși unor schimbări majore, o dată la câțiva ani sau mai nou, mai des. Chiar în această vară am trimis Parlamentului spre reexaminare 3 inițiative legislative care modificau nu știu a câta oară cadrul actual, care este confuz și greoi. Legea educație trebuie sa înceteze să mai fie un puzzle al cărei piese se schimba continuu."

Klaus Iohannis a indicat şi ”o serie de probleme urgente” care necesită un răspuns. El a menționat numărul tot mai mare al analfabeţilor funcţional care ies pe porţile şcolilor şi rata mare a abandonului şcolar, una dintre cele mai mari din Uniunea Europeană. Succesul sistemului educaţional este singura cale de supravieţuire a României puternice, iar eşecul său ne condamnă la involuţie, a spus şeful statului. Klaus Iohannis a ținut să precizeze că proiectul demarat la Palatul Cotroceni, ”România educată”, rămâne o prioritate care îşi propune crearea unui sistem de învăţământ aşezat pe un făgaş predictibil şi care are elevul în centru. La finalul dscursului. preşedintele a lansat un îndemn pentru copii.

KLAUS IOHANNIS, președintele României ”Dragi elevi, urmează un an plin pentru voi. Un an în care veţi face încă un pas spre viaţa de adult. Însă, dincolo de programa şcolară, dezvoltaţi-vă pe cât mai multe planuri! Nu ezitaţi să vă extindeţi orizonturile, să legaţi ceea ce învăţaţi la şcoală de preocupările şi de hobby-urile voastre! Fiţi toleranţi, deschişi spre nou, creativi şi autonomi în învăţare! Conştientizaţi atât importanţa drepturilor pe care le aveţi, cât şi a obligaţiilor de cetăţean! Este lumea voastră şi este timpul să începeţi să o descoperiţi şi să o înţelegeţi, construindu-vă propria personalitate şi sistemul propriu de valori. Viitorul este în mâinile voastre şi vă invit să păşiţi înainte pentru a-l îmbrăţişa.”

Recomanda prietenilor tai

Filmele saptamanii

vezi toate filmele saptamanii

Serialele National TV

vezi toate serialele

Destine implinite
Drama

Destine implinite

"Destine implinite" este povestea de iubire dintre Sandhya, o tanara de nouasprezece ani, si Sooraj, iubitul ei, poveste care pare sa se transforme, incet, incet, dintr-o dragoste la prima vedere, intr-o mare dezamagire.

vezi detalii
Dragoste si ura
Drama

Dragoste si ura

Serialul “Dragoste si ura” urmareste povestea fascinanta a doua tinere, prietene apropiate, care provin din clase sociale diferite: Ichcha, fiica unei menajere, si Tapasya, fiica unei familii instarite.

vezi detalii
Suflete tradate
Drama

Suflete tradate

“Suflete tradate” spune povestea fascinanta a doua verisoare, Rashi si Gopi, complet diferite una de cealalta, care, in urma casatoriei, locuiesc in aceeasi casa, impreuna cu familia extinsa.

vezi detalii
Crusoe
Aventura

Crusoe

Eroul poveștii este un bărbat pe nume Robinson Crusoe care, împreună cu tovarășul său, naufragiază pe o insulă unde vor petrece 28 de ani. Doar amintirea iubitei sale îl poate ajuta pe Crusoe să nu își piardă mințile. Crusoe și prietenul său trebuie să își folosească întreaga inteligență pentru a supraviețui.

vezi detalii

Trebuie instalat Flash Player

Trebuie instalat Flash Player

Trebuie instalat Flash Player

National FM

National FM transmite cea mai buna muzica romaneasca, de la Maria Tanase pana la Andra, de la Corina Chiriac pana la Faramita Lambru, de la Mondial si Phoenix pana la Holograf si Horia Brenciu. La National FM regasesti cantecele cu care ai crescut, cantecele pe care, ascultandu-le, te-ai indragostit, cantecele pe care ai petrecut pana in zori cu prietenii.

Emisiunile National FM

Emisiuni

Emisiunile National FM iti aduc cea mai buna muzica romaneasca si cele mai utile informatii oriunde ai fi!