Stirile National TV
Pregătiți de iarnă
Se apropie iarna și, ca de obicei, mulți șoferi sunt nedumeriți în ceea ce privește regulile de pe șosele și obligațiile exacte privind anvelopele de iarnă. În România, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii la o dată fixă, ci doar din momentul în care drumurile sunt acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, subliniază Registrul Auto Român. Șoferii trebuie să respecte o singură regulă: dacă drumul este acoperit cu zăpadă sau polei, mașina trebuie echipată cu anvelope marcate M+S, indiferent de sezonul calendaristic ori de denumirea comercială a cauciucurilor. Specialiștii auto recomandă montarea anvelopelor de iarnă când temperaturile scad sub 7–8 grade Celsius, deoarece compoziția lor rămâne elastică la frig, oferind aderență mai bună.
MARIUS LEONTE, expert auto
"Românul în ultimul timp, este pregătit pentru sezonul de vară, cât și pentru sezonul de iarnă cu anvelope. Un lucru benefic atât pentru ei, cât și pentru ceilalți participanți la trafic, datorită faptului că anvelopele de vară nu conțin acest cauciuc moale, are aderență mult mai puternică pe timpul iernii și pe timpul cât temperaturile sunt foarte scăzute. Pe partea cealaltă mergem și recomadăm, totodată și o echilibrare de roți care este normală făcută, îndreptarea jantelor datorită faptului că tot ceea ce înseamnă articulație are de suferit."
Conducătorii auto trebuie să facă și o verificare a mașinii înainte de începerea sezonului de iarnă, mai spun specialiștii.
MARIUS LEONTE, expert auto
"Pregătirea pentru sezonul de iarnă, ceea ce înseamnă schimbarea de antigel, verificarea antigelului după caz. Partea de răcire a sistemului de ventilație, trebuie bine făcut, partea de căldură din habitaclu, iar, de asemenea trebuie verificat pentru că nu ne permite să plecăm la un drum destul de lung, să rămânem undeva la jumătatea drumului fără căldură.Recomand tuturor producătorilor de anvelope să se asigure cu un stoc destul de mare pentru că cerința există pe piață. Clinenților, de asemenea, să nu stea cu cauciucurile uzate după 4-5 ani de zile datorită faptului că există gradul de uzură foarte mare și le pune viața în pericol prin explozie, sau prin multe alte cauze."
Registrul Auto Român avertizează că nerespectarea acestor reguli poate aduce sancțiuni semnificative. Conducătorii auto care circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă sau polei fără anvelope M+S riscă și amenzi de 2000 de lei.







