Un locuitor din Chiajna critică ironic măsura carantinării

Carantinarea localităţilor de lângă capitală a stârnit indignarea locuitorilor, care o consideră o măsură fără rost. Oamenii spun că o astfel de măsură încurcă şi mai mult viaţa de zi cu zi, fără a avea vreun efect concret în oprirea răspândirii coronavirusului. O postare pe rețeaua de socializare a unui locuitor din Chiajna a devenit virală pe internet. Silviu Iliuţă comentează în stil ironic rostul carantinării, în condițiile în care între Bucureşti şi Chiajna nu există nici măcar un metru de teren viran, practic fiinf lipite. La fel şi la Voluntari, Berceni şi în alte localităţi din judeţul Ilfov. Internautul scrie, cităm: „Adică, nu ai cum să bagi in carantină o zonă lipită de alta, iar pe cealaltă să o lași deschisă. Ce zice virusu`? "Baaa, stai că aici e placuță de intrare în Bucuresti! Nu mă bag, frate! Rămân doi metri mai încolo, în Berceni!", am încheiat citatul. Autorul comentariului nu înţege nici de ce nu-şi poate face cumpărăturile la magazinul mai apropiat care este arondat Capitalei, în loc să meargă un kilometru până la cel mai apropiat magazin din Chiajna. El notează, cităm: "Eu stau in Chiajna, carantinată, dar îmi fac cumpărăturile în Sectorul 6, la 150 de metri de casă. Practic, pentru a fi un bun cetățean și a mă deplasa cât mai puțin, e mult mai logic să merg la magazinul de lângă casă, decât să umblu un kilometru prin Chiajna. Deci, paradoxul meu zilnic e să respect regula care îmi cere să rămân în Chiajna sau să respect altă regulă, care îmi zice să merg la magazinul de lângă casă?”, am încheiat citatul. Silviu Iliuță are obiecții și cu privire la rata de infectare înregistrată oficial. El pune în discuție faptul că, în comunele și orașele de lângă București trăiesc mult mai mulți oameni decât sunt înregistrați în acte. La Primăria Chiajna se estima, în urmă cu doi ani, că în comună și în satele arondate trăiesc 60.000 de locuitori, dar, în documente, figurează doar 14.500. Asta ar însemna că rata de infectare în comunele și orașele din jurul Bucureștiului este mult mai mică. De ironia autorului postării nu scapă nici declaraţia în baza căreia oamenii își pot părăsi locuința. Polițiștii sunt plătiți, mai primesc și sporuri, plus bani de benzină, ca să vadă o declarație pe proprie răspundere al cărei conținut nu-l pot verifica niciodată. Banii cheltuiți, astfel, inutil, mai bine ar fi fost alocați pe teste, conchide Iliuță. Localitățile din jurul Capitalei s-au închis rând pe rând. Ciorogârla a fost prima localitate din Ilfov care a intrat în carantină. Au urmat Berceni și Clinceni, apoi, Bragadiru, Chiajna, Otopeni, Mogoșoaia, Corbeanca, Dobroești, Măgurele și Popești-Leordeni. Fiecare dintre acestea are o rată de infectare la mia de locuitori de peste 9. De indicele 9 se apropie vertiginos alte șase localități din județul Ilfov. Printre acestea se numără Buftea, Cornetu, 1 Decembrie, Domnești, Snagov și Voluntari.

Recomanda prietenilor tai

Filmele saptamanii

vezi toate filmele saptamanii

Serialele National TV

vezi toate serialele

Dragoste dulce-amara
Drama

Dragoste dulce-amara

“Dragoste dulce-amara” este o poveste de iubire, insa nu una clasica, pasionala, nascuta din dorinta, ci una care creste la foc mocnit pentru ca asa trebuie sa se intample intr-o Indie care respecta valorile traditionale.

vezi detalii
Dragostea gaseste o cale
Drama

Dragostea gaseste o cale

Siddharth, un hotelier, își asumă responsabilitatea de a repara relația dintre independenta sa soție, Roshni, și soacra sa întreprinzătoare, Durga Devi.

vezi detalii
Don Matteo
Comedie

Don Matteo

Acțiunea se învârte în jurul lui Matteo (Terence Hill), un preot catolic din orășelul Gubbio din Italia, care este recunoscut pentru talentul său în investigarea infracțiunilor locale. Matteo este o persoană înțeleaptă și respectată, care ascultă și înțelege problemele oamenilor, vrând mereu să ajute.

vezi detalii
Suflete tradate 2
Drama

Suflete tradate 2

Povestea a două verișoare, Rashi și Gopi, complet diferite una de cealaltă, care, în urma căsătoriei, locuiesc în aceeași casă, împreună cu familia extinsă.

vezi detalii

Trebuie instalat Flash Player

Trebuie instalat Flash Player

Trebuie instalat Flash Player

National FM

National FM transmite cea mai buna muzica romaneasca, de la Maria Tanase pana la Andra, de la Corina Chiriac pana la Faramita Lambru, de la Mondial si Phoenix pana la Holograf si Horia Brenciu. La National FM regasesti cantecele cu care ai crescut, cantecele pe care, ascultandu-le, te-ai indragostit, cantecele pe care ai petrecut pana in zori cu prietenii.

Emisiunile National FM

Emisiuni

Emisiunile National FM iti aduc cea mai buna muzica romaneasca si cele mai utile informatii oriunde ai fi!